כתיבה שיווקית - טרנדים ומגמות מכרזיות בתחום

 

כתיבה שיווקית כמו כל ענף אחר בעולם הפרסום יודע מגמות וטרנדים שונים רבים ומגוונים. בכל שנה יש משהו חדש אשר בא בנוסף או על חשבון טרנד אחר. אסור לנוח על דרי הדפנה ואסור להיות שאננים ולא לרגע. גם עבור אלו שלמדו כתיבה שיווקית באופן מקצועי ורשמי - יש כל הזמן עוד ועוד מה ללמוד בתחום הדינאמי אשר הולך ומתפתח. להלן הדגשים העיקריים אליהם צריך לשים לב ועליהם צריך לשים את הדגש כאשר עוסקים בתחום של כתיבה שיווקית.

 

כתיבה שיווקית - כאשר מתרגמים חומרים לקהלים זרים:

כתיבה שיווקית הוא הכלי החזק ביותר כיום של חברות מסחריות המנהלות קשרי סחר עם חברות ברחבי העולם. כתיבה שיווקית באמצעות האינטרנט, מצגות אינטרנט, חוברות, ניוזלטרים ועוד הם חלק בלתי נמנע ואף מרכזי בתהליך השיווק הבינלאומי ולכן יש ביקוש הולך וגובר לאנשים המתמחים בתחום של כתיבה שיווקית ובעיקר - כתיבה שיווקית באנגלית ובשפות זרות. כאשר עוסקים בהפקת חומרי הסברה עבור ציבור זר - לא מספיק לתרגם את הטקסט לשפות המקור האחרות - יש להעביר את הטקסט לעיון אצל מומחים של כתיבה שיווקית בשפות המקור השונות. כתיבה שיווקית היא כתיבה פרסומית בעצם והיא אמורה להיות מובנת לאנשים מתרבויות שונות - בכל תרבות יש ניואנסינים אחרים, יש מושגים מקומים, ניבים, פולקלור וכו' אליהם צריך לשים לב. יש הבדל בין אנגלית של בריטים לבין אנגלית של אמריקאים - גם כן הבדל בניואנסינים - כאשר עוסקים במלאכת כתיבה שיווקית צריך להביא את כל המרכיבים הללו בחשבון.


כתיבה שיווקית - דגשים לפניה לקהל מקומי:

כתיבה שיווקית צריכה לענות על הצרכים של הקהל המקומי אבל כאשר מדובר על החברה הישראלית  לא מדובר על מקשה אחת. החברה הישראלית היא מאוד מאוד רב גונית ולכן כתיבה שיווקית עבור קהל כה מגוון היא אתגר אמיתי.

 

כתיבה שיווקית נכונה, כאשר זה מתאפשר כמובן, צריכה להתאים לקהליםמפולחים שונים כלומר יש ליצור תכנים מסויימים עבור דתיים ותכנים מיוחדים עבור חילוניים וכו'. לא סתם עולם הפרסום החל להתחלק ולהתמקד יותר ויותר במגזרים (עולים מרוסיה, חרדים, ילדים ועוד). ככל שעובדים נקודתית על מגזרים, באמצעותכתיבה שיווקית, כך קל יותר לקלוע למטרה. קל יותר לדבר אל הקהל בשפה שהוא מבין, לשכנע אותו לבצע את הרכישה על סמך האינטרסים שלו כקהל יעד הומוגני וכו'.

 

כתיבה שיווקית חייבת להיות כתיבה ברורה, ממוקדת, ישירה, להעביר מסר אחד עיקרי ובעיקר - כתיבה שיווקית אמורה להניע את הצרכן לבצע פעולת רכישה או מוכנות לנהל משא ומתן ולכן יש לשים לב לעיצוב המסמך או עיצוב המסך, לפונטים מסודרים, לצבעים אטרקטיביים ועוד. לא מדובר על כתבתעיתון שחור על גבי לבן אלא על תוכן שאמור לעודד יצרים!