קידום אתרים - וקדימה לעבודה!

 

אם עוד לא הבנתם את כל ההתלהבות סביב הנושא של קידום אתרים אז כדאי שתתחילו ומהר! בכל יום ובכל שעה מתווספים להם עודאתרים חדשים או משודרגים לאינטרנט וזה כולל  עוד ועוד אתרים בעברית, המיועדים עבור הקהל המקומי. בנוסף על כך, לכל אתר מתווספים עוד תכנים אינטרנטיים (כגוןף כתבות מאמרים, חדשות, , מבזקים, סרטוני וידיאו וכיו"ב). התחרות על זמנו של הגולשים הישראלים ו/או העולמיים  היא תחרות קשה. בכל תחום ובכל נישה יש עשרות, מאות ואלפי אתרים פעילים. אם תקלידו לדוגמה אתהמילה מתחתנים ב-GOOGLE תראו מיד כי קיימות כמעט 250.000 אופציות המתאימות למילות החיפוש. גולשים כבר אינם בודקים אפשרויות מעבר ךחצי העמוד הראשון המופיע להם בתוצאות חיפוש.אם לא תופיעו להם בעמוד הראשון של תוצאול החיפוש, הגולשים לא ידעו כלל על קיום האתר, גם אם מדובר על אתר מדהים! מעוצב בצורה ייחודית, אתר המעסיק את הכתבים הטובים ביותר בארץ... אם הגולשים לא ידעו על קיום האתר, הם כלל לא ידעו מה הם מפסידים. לכן, קידום אתרים משרת אתכםבתחרות על ליבם של הגולשים. קידום אתרים היא האופציה הראשית להגיע לעמוד הראשון במנוע חיפוש ולאפשר חשיפה מרבית בפני גולשים.

 

קידום אתרים עצמאי:

מאחר והתחום של קידום אתרים הוא נושא נפוץ ויש כיום כל כך הרבה  מידע זמין ואף חינמי על התחום של קידום אתרים באינטרנט, כולל ספרים וכן קורסים מקצועיים, הרצאות, סדנאות, סמינרים, ימי עיום וכיו"ב, אנשים רבים מגיעים לעסוק בניהול אתר הבית שלהם תוך כדי תפעול הערוץ של קידום אתרים בצורה עצמאית. קידום אתרים נכון נעשה בשני ערוצים עיקריים: תחום פעילותאחד של  קידום אתרים הוא קידום דרך טקסט, תחום המכונה בלשון מקצועית קידום אתרים ארגני - טבעי. בצורה זו, כאשר גולש מחפשמידע כלשהו הוא מקיש מילת חיפוש צירוף וכן אתרים העוסקים בתחום זה. בעקבות החיפוש של הגולש, מנוע החיפוש יחללסרוק מידע קיים ברשת תוך הצלבת המידע עם הנושא המבוקש.

 

דוגמה: אם האתר אותו אתם מנהליםעוסק בניתוחים קוסמטיים והאתר מכיל עמודים ערוכים למשעי עם כתבות וכן מאמרים המכסים את הנושא של ניתוחים קוסמטיים, אזי כאשר הגולש יחפש את הצירוף - ניתוחים פלסטיים, מנוע חיפוש יצליב בין מילות החיפוש למידע באתר ולכן יתעדף אותו ויציג אותו כתוצאות חיפוש. המישור הנוסף של קידום אתרים, מישור בעל ערך עליון ומורכב יותר וקאף קשהלביצוע הוא התחום של ניהול ניהול חשבונות במנועי חיפוש. מדובר על  פתיחת חשבון אישי לכל אתר, בו ינוהלו מערכי הפרסום בכלים של מנוע החיפוש (למעלה מ-90% מהאתרים בארץ משתמשים בבכלים של גוגל). על פי המודל הזה של קידום אתרים, בכל פעם חיפוש של מנוע החיפוש, מתבצעת הפניה של הגולש לאתרים. כאשר המנוע מפנה אליכם גולשים, אתם משלמים לו סכום לפי בחירתכם, כמובן שהוא מעל לתעריף המינימום שנקבע מראש.


קידום אתרים באמצעות חברות קידום אתרים מקצועיות:

אם תתעניינו לגבי חברות או מקדמים עצמאים שמבצעים קידום אתרים, תופתעו לגלות כי הרשימהארוכה וכן כי היא גדלה יותר ויותר עם השנים. קידום אתרים מקצועי הפך תחום לו יש דרישה גבוהה, בעיקר אצל צעירים וחיילים משוחררים שגדלו ישר לתוךתרבות ההיטק וכי תרבות הגלישה היא ברורה להם ואף אהובה עליהם.  קידום אתרים באינטרנט נהיה תחום עיסוק מבוקש למדי ואפילו במשרד העבודה הבינו את הפוטנציאל התעסוקתי הגלום בו. משרד העבודה תפתח מסלולים להכשרת עובדים מקצועיים  אשר יעסקו בתחום. פרט למשרד העבודה, ישנם כמה מכללות פרטיות בהן מלמדים ומכשירים את דור העתיד של מקדמי אתרים, אשר נקראים בשפה מקצועית  - אנשי SEO בכדי שאלו יובילו את תרבות קידום האתרים בארץ ובעולם.